-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:4

چرا خداوند دين برا? ي ما قرار داده و جلو? آزاد?ي ما را گرفته است اگر مي? خواست ما را محدود كند برا?ي چه هدفي? ما را خلق كرده ؟
خدا به انسان عقل داده تا عقلش را بكار گرفته ، خدا را شناخته ، با دستورات دين او آشنا گرديده و سپس بدان عمل كرده و بدين واسطه شهوات حيوان? و خواسته ها? نفسان? خويش را كنترل كند و به برترين كمالات? كه برا? يك موجود زنده تصور م? شود برسد و اشرف مخلوقات خدا گردد . اگر انسان آزاد بود و هيچگونه دين و دستور? برايش قرار داده نم? شد ، خو? حيوان? و حالت درنده خوي? در او زنده م? شد و مقامش از حيوانات پست تر م? گشت . همچنانكه وجود چنين حيوانات انسان نماي? در تاريخ كم نبوده است .آر? ! انسان هاي? كه از دين سرباز م? زدند ، به هر جنايت و خيانت? دست م? يازيدند .تا آنجا كه به پدر ، مادر و فرزندان خويش رحم نم? كردند . هيچگاه نبايد تصور كرد كه دستورات دين و رعايت آن از ناحيه بندگان ، كوچكترين فايده ا? ، برا? خدا دارد . بلكه همه فايده اش به خود انسان باز م? گردد . محدوديت زمان? معنا پيدا م? كند كه رعايت دستورات دين هيچ فايده ا? برا? انسان نداشته باشد . بخش? از اين فوايد در دنيا و بخش? عمده اش در سرا? جاويد (عالم آخرت) به انسان م? رسد . بنابراين خدا انسان را آفريده و دستور بهتر زندگ? كردن را به عنوان « دين » به او آموخته ، تا با رعايت دستورات دين ، به كمالات نامحدود دست يافته و همچون سلمان و مقداد و جابر بن يزيد جعف? و امثال ذلك ، در نظام تكوين تصرف كند و همه موجودات مطيع او گردند ، و به سعادت دنيا و آخرت دست يابد . پس تصور اينكه خدا با قرار دادن دين برا? بندگانش ، آنها را محدود كرده و آزاد? آنان را سلب كرده است ، تصور نا بجا و غلط? است . بلكه بايد گفت : خدا با قرار دادن دين برا? بندگانش ، خواسته است آنان را به كمالات نامحدود و مقامات عاليه ? انسان? بيارايد ، از محدود بودن به حد حيوانات خارج ساخته و به كمال مطل برساند . ب? ترديد ، اگر او ما را مثل حيوانات آزاد م? گذاشت و هيچ دستور و دين? برا? به كمال رساندن ما جعل نم? كرد ، به ما ظلم كرده بود . زيرا نه تنها در اين صورت به هيچ شرافت و سعادت و كمال? دست نم? يافتيم ، بلكه از حيوانات هم پست تر م? شد?م كه او خود در قرآن، در مورد كسان? كه از پذ?رش د?ن اسلام و مكتب اهل بيت (عليهم السلام) سرباز زده و توجه? به دستورات دين خداپسند ندارند م? فرمايد : )اولئكَ كَالأنعام بَل هُم اضَلّ اولئكَ هُمُ الغافِلون( سوره اعراف آيه 179 اينان همچون چهارپايان بلكه گمراه تر و پست تر از حيواناتند ! اينان كسان? هستند كه (از اين خدا و توجه به دستورات او) غافل گرديده اند . زيرا حيوانات عقل? ندارند و فقط غريزه و شهوت بر وجود آنان حاكم است . اگر انسان? كه هم دارا? عقل است و هم شهوت ، همچون حيوانات آزاد زندگ? كرده و شهوتران? كند . قطعا او از حيوانات پست تر خواهد بود . زيرا او همچون گرگ? است كه در لباس گوسفند? در آمده باشد و خطرش از گرگ معمول? بيشتر خواهد بود .



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.